Mun on ollut tarkoitus hankkia seuraavaksi jalostustason naaras ja kasvattajanimi. (kissa siis) Nyt kuitenkin aloin miettimään kollia...

mä rakastan kolleja yli kaiken. Ja vaikka mulla onkin jo yksi, mitä jos silti ottaisi toisen? Ne syythän että haluaisin naaraan ovat:
1. Kollit kollittelee leikkaamattomana
2. Haluan kasvattaa itse

Mutta nyt mulla on vastaväitteet noihin:
1. Kollit loppujenlopuksi ei suurta osaa elämästään ehdi kollitella, koska niitä ei kauaa tarvitse pitää leikkaamattomana, toisin kuin naaraat, ne voi tehdä kaikki pentueensa vaikka vuoden sisällä. Ja vuosi kollin elämästä on aika lyhyt aika.
2. Kasvattaminen on kallista. On täysin huuhaata että sillä juuri tienaisi, koska pentuhommiin (vanhempien testaukset, astutusmaksut, lääkärikulut, rekisteröintikulut, ruoka- ja hiekkakulut jne. Voihan sitä laskea myös vanhempien näyttelykulut jne...) menee niin paljon rahaa. Ja tällä hetkellä mulla ei ole ylimääräistä siihen aloitukseen joten mitä mä naaraalla tekisin? Tosin sen voisi ottaa sijoitukseen ehdolla että saa myöhemmin käyttää itse niin saisi pari vuotta aikaa lisää.

Onko näissä perusteluissa mitään järkeä??
Tottakai kolliinkin rahaa uppoaa ja kissaan aina voi mennä yllättäviäkin eläinlääkärikuluja.. ei sitä koskaan tiedä. Siksi yritänkin säästää rahaa ja etsiä niitä töitä.

Mutta asia siis mietinnässä. Ei tässä vielä ole kiire kun miettimäni yhdistelmät eivät ole edes syntyneet vielä, eikä sitä tiedä mitä sieltä sitten putkahtaa ilmoille:) Mut oman kollin pentu olis se ykkösjuttu tietenkin, mun kollini on maailman rakastettavin otus!